استفاده از عبارت پارک = پنچری است

استفاده از عبارت پارک = پنچری جرم است؟

سردار رحیمی پلیس پایتخت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: پارک پنچری پلیس تهدید

متأسفانه شاهدیم در مقابل فروشگاه‌ها بویژه در مقابل رستوران ها، آبمیوه فروشی ها، لوازم اسپرت فروشی خودرو و تعمیرکاران خودرو، کسبه با گذاشتن اشیاء و علائمی از پارک کردن حاشیه‌ای خودرو شهروندان جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: حتی در برخی از موارد تعمیرکاران خودرو با پارک عمود موجب می‌شوند بخشی از خیابان و معابر بسته شوند که دستور داده ام کلاً این موضوع تخلف و خلاف قانون و مقررات است و با آن برخورد شود.

پلیس پایتخت ادامه داد: از پلیس راهور تهران خواسته ام که باید این موضع سریعاً حل شود.

مغازه، کسبه، پارک ممنوع، پارک اختصاصی، پارک درب مغازه، پارک کردن عمودی، پلیس اماکن، سدمعبر، پنچری، تهدید به پنچری، کسبه نمی‌توانند مقابل مغازه خود پارک اختصاصی داشته باشند؟

سردار رحیمی افزود: متأسفانه در این شهر شاهدیم حجم خودرو‌ها بیش از ۴ تا ۵ برابر معابر است.

وی با بیان اینکه از کسبه می‌خواهیم که این موضوع را رعایت کنند افزود: از درب مغازه به آن طرف متعلق به کسبه نیست و متعلق به مردم است و باید این موضوع را رعایت کنند.

پلیس پایتخت ادامه داد: در موضوع سدمعبر و گذاشتن لوازم در مقابل مغازه‌ها نیز این موضوع خلاف قانون است گرچه بایستی شهرداری در این زمینه به طور جد ورود پیدا کند، اما باز از پلیس اماکن خواسته ام که به این موضوع ورود پیدا کنند و با آن به شدت برخورد کنند. پارک پنچری پلیس تهدید

وی افزود: باید فروشگاه‌ها و مغازه‌ها قبل از راه اندازی در جایی پیش بینی شوند که فضای فعالیت را داشته باشند، در غیر اینصورت کسی مسئول فعالیت آن‌ها نیست.

طبق ماده 24 قانون مدنی ایران هیچ کس نمی تواند طرق و شوارع عامه را تملک کند! چون جزو اموال عمومی محسوب می شود پس نصب هرگونه تابلو پارک ممنوع یا تهدید به پنچری خودروها در کوچه ها و خیابان های شهر هم جرم محسوب می شود و می توان از متخلفان در دادسرا شکایت کرد. گذاشتن سطل و بشکه جلوی مغازه یا گلدان های سیمانی در طول و عرض ساختمان، همه راههایی غیرقانونی است. نکنید این کارها را… عاقبت ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *