تعرفه و هزینه انواع وکالت نامه محضری

تعرفه و هزینه انواع وکالت نامه محضری:

وکالت‌نامه سندی است که به وسیله‌ی آن یک شخص (حقیقی یا حقوقی) مسئولیت انجام کارهای شخص دیگر یا موکل را بر عهده می‌گیرد. این وکالت‌نامه می‌تواند در بسیاری از کارها هم‌چون امور بانکی، خرید و فروش سهام، خرید و فروش ملک و موارد مشابه مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع، با استفاده از وکالت‌نامه محضری، وکیل اجازه‌ی این را پیدا می‌کند که به نیابت از موکل به انجام امور شخصی وی بپردازد و در قبال آن نیز هزینه‌ای دریافت می‌کند.

در ماده ۶۵۶ قانون مدنی وکالت بدین صورت تعریف شده است: وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌نماید.
اصولا افرادی از وکالت‌نامه استفاده می‌کنند که یا زمان کافی برای انجام کارهای خود ندارند و یا توانایی انجام آن را ندارند (منظور از توانایی تنها توانایی جسمی نیست، شخصی ممکن است به دلیل مهاجرت یا … بخواهد که کارهای خود در ایران را به شخص دیگری واگذار کند.)

انواع وکالت‌نامه
وکالت‌نامه‌ها را می‌توان به دو نوع وکالت‌نامه‌ی رسمی یا محضری و وکالت‌نامه‌ی عادی یا غیررسمی تقسیم‌بندی کرد. وکالت‌نامه‌ی عادی وکالت‌نامه‌ای است که از طریق سندهای عادی همانند قولنامه ارائه می‌شود و وکالت‌نامه‌ی رسمی یا محضری همان‌طور که از نام آن مشخص است به وکالت‌نامه‌ای گفته می‌شود که به صورت رسمی و محضری بین وکیل و موکل امضا شود.

موکل به دو طریق می‌توانید به وکیل وکالت دهد. در اولین حالت، او وکیل را برای تمامی امور وکیل می‌کند، بنابراین او می‌تواند برای امور مالی، اداری، خرید و فروش و … بدون اجازه موکل اقدام کند. به این حالت از وکالت مطلق گفته می‌شود. در حالت دوم، موکل برای امور خاص به وکیل اجازه‌ی اقدام می‌کند که به این حالت وکالت مقید گفته می‌شود.

در وکالت‌نامه‌ی محضری برای هر کدام از این موارد فرم‌ها و سندهای گوناگونی تنظیم و ارائه می‌شود. بنابراین، فقط باید به شرایط خود و نوع وکالتی که باید ارائه دهید، فکر کنید، بقیه‌ی موارد را دفترخانه‌ها حل می‌کنند.

متن سندهایی که در اختیار شما قرار داده می‌شوند را به دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید که هیچ ابهامی در متن وکالت‌نامه‌ها وجود ندارد و همه چیز مطابق با شرایطی خواهد بود که شما می‌خواهید.

لیست وکالتنامه ها
وکالت اجاره دادن ملک
وکالت مراجع قضایی
وکالت جامع مدیریت شرکت
وکالت اخذ استعلام
وکالت جامع طلاق
وکالت برقراری حقوق و مستمری
وکالت ثبت برند و انتقال آن
وکالت فروش حق الامتیاز برق
وکالت گمرکی با فرمت جدید
وکالت دریافت حقوق بازنشستگی
وکالت فروش اموال و املاک موروثی پدری و مادری و حساب بانکی
وکالت کاری مربوط به مادتین ۱۴۷ و ۱۴۸
وکالت فروش ماده ۱۴۷ و ۱۴۸
وکالت ابتدا فک رهن سپس فروش – اپارتمان و اخذ وام مجدد
وکالت انتقال قطعی آپارتمان
وکالت خرید اتومبیل
وکالت کاری دادگاهی و شکایات و ….
وکالت صندوق امانات جدید
وکالت نامه اخذ کارت نظام وظیفه و کارت ایثار گری
وکالت خرید
وکالت اخذ مدرک تحصیلی دانشنامه
وکالت طلاق از سوی زوجه
وکالت فسخ اجاره
وکالت اجازه پدر برای ازدواج دختر باکره
عزل وکیل
استعفاء وکیل
وکالت هواپیما
وکالت فروش خودرو
وکالت فروش املاک
وکالت فروش سهام و مراجعه به بورس
وکالت حقوق صنفی و سرقفلی
وکالت انتقال سرقفلی
وکالت فروش شرکت تعاونی
وکالت فروش کامل زمین روستایی پروانه دار یا بدون مدرک
وکالت توثیق و فروش اوراق بهادار
وکالت کامل انجام کلیه امور کاری واداری وبرداشت ازحساب موروثی ورثه
وکالت فروش کامل موتور پمپ بدون سند (چاه آب)
وکالت شرکت تعاونی
وکالت طلاق به شرط بذل مهریه
وکالت اخذ دیه
استعفای وکیل / عزل وکیل
وکالت انتقال تلفن
وکالت فروش برق
وکالت فروش با عنایت به قرارداد عادی
وکالتنامه امضاء الکترونیک
وکالت فروش سهم الارث
وکالت فک پلاک شرکت کارمانیا
وکالت ترهین خودرو
وکالت تسویه حساب با شرکت
وکالت شکایت کردن
وکالت فروش سهام شرکت با مسئولیت محدود
وکالت کاری مالیات دارائی
وکالت لیزینگ کلی
وکالت کاری ساخت و ساز
وکالت کاری اخذ جواب استعلام
وکالت فروش ملک بلاعزل با حق توکیل
وکالت فروش سهام شرکت سهامی خاص
وکالت در رهن بردن ملک
وکالت پیگیری چک
وکالت اخذ سند تک برگی از ثبت
وکالتنامه فک پلاک لیزینگ ایرانیان
وکالت جواز کسب ( وکالت پروانه کسب )
وکالت کاری اعیانی ملک موقوفه
وکالت فروش اعیانی ملک موقوفه
وکالت تولیت (متولی)
وکالت مالک جهت نصب دکل مخابراتی
وکالت جامع
وکالت جامع ۲
وکالت مسکن مهر
وکالت صندوق مهر امام رضا (ع )
تفویض وکالت فروش اتومبیل
تفویض قسمتی از وکالت
تفویض وکالت
وکالت انتقال سهام
وکالت فروش ماشین کار
وکالت موتورسیکلت
وکالت جهت نصب دکل مخابراتی
وکالت ثبت شرکت در کشور اکراین
وکالت افتتاح حساب در ترکیه
وکالت ثبت اختراع

————————————–

لیست وکالت‌نامه‌های دفاتر رسمی:

وکالت فیش حج، ضم وکیل، وکالت جهت مراجعه به سازمان تامین اجتماعی، وکالت انتقال پروانه بهره برداری، وکالت خرید ملک، وکالت مراجعه به ایران خودرو، وکالت جامع حواله خودرو (صفر کیلومتر)، وکالت فروش پروانه اکتشاف معدن، وکالت صلح علامت تجاری، وکالت کاری جامع اتومبیل، وکالت تعویض پلاک، وکالت مدیریت شرکت، وکالت سرپرستی فرزند از سوی ولی، وکالت جامع فروش ملک، وکالت طلاق، وکالت تشکیل پرونده مالیاتی بنام موکل، وکالت اخذ مدرک تحصیلی دانشنامه، وکالت کاری مشارکت ساخت وکالت فروش اسلحه (( ورثه ای)).

 

مدارک مورد نیاز برای وکالت‌نامه محضری:

برای نوشتن وکالت نامه محضری بردن کارت ملی و شناسنامه وکیل و موکل ضروری است و کپی آنها هم باید همراهتان باشد. در ضمن اگر قرار است برای خرید و فروش خودرو یا ملکی وکالت داده شود باید سند و مدرکی که نشان دهنده مالکیت موکل است هم به دفترخانه ها ارائه شود. اساسا هر حقی که قرار است از سوی موکل به وکیلی داده شود، باید مدارکی مبنی بر داشتن آن حق توسط موکل ارائه شود.

تعرفه و هزینه‌ی انواع وکالت‌نامه محضری:

برای تنظیم وکالت‌نامه‌های محضری باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید. دفاتر رسمی جزو موسساتی هستند که به صورت مستقل فعالیت می‌کنند، اما برای تعیین تعرفه‌های آن‌ها قوانین مشخصی وجود دارد.

این دفاتر وظیفه‌ی ارائه‌ی خدمات ثبت و تنظیم اسناد را به عهده دارند و از آن‌جایی که این خدمات جزوی از خدمات دولتی محسوب می‌شوند، باید تحت شعاع دولت قرار بگیرند.
از همین رو، تمامی دفاتر اسناد رسمی باید از قوانین و تعرفه‌های دولتی که برای این منظور تدوین شده‌اند، پیروی کنند و مجاز به دریافت هزینه وکالت نامه محضری بیشتر از مردم نیستند.

وکالت‌نامه‌ها جزو اسناد غیرمالی محسوب می‌شوند و در جدول زیر شاهد تعرفه‌ی تنظیم انواع وکالت‌نامه در دفترخانه‌ها را در سال ۹۹ مشاهده می‌کنید:

وکالت نامه های فروش یا انتقال

۱/۵۰۰/۰۰۰ریال

سایر وکالت نامه ها

۱/۰۰۰/۰۰۰ریال

اما به احتمال زیاد هزینه وکالت نامه محضری که دفترخانه‌ها از شما دریافت خواهند کرد، اندکی از مواردی که در جدول مشاهده می‌کنید، بیشتر خواهد بود. چرا که هزینه‌هایی هم‌چون حق الثبت، مالیات ارزش افزوده، هزینه‌ی صدور الکترونیکی و افزایش نیم درصدی به این مبالغ اضافه خواهد شد و هزینه‌ی نهایی از شما دریافت می‌گردد. در تصویر زیر می‌توانید هزینه‌ی کل (سال ۹۹) ثبت وکالت‌نامه فروش یا انتقال و سایر وکالت‌نامه‌ها در دفاتر رسمی را ببینید.

مالیات ارزش افزوده چیست؟ براساس آن‌چه که در ویکی پدیا آمده است: مالیات ارزش افزوده «مالیات غیر مستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند. حق‌الثبت نیز به معنای رونوشت اسناد و مدارک مختلف است.

لیست وکالتنامه ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *